Yeterince içiyor musunuz?
Amerikalılar’ın %75'inde kronik dehidrasyon (vücutta su eksikliği) var.
Yine Amerikalılar’ın %37'sinde susuzluk mekanizması o kadar zayıf ki, genellikle açlıkla karıştırılıyor.
Hafif dehidrasyon bile metabolizmayı %3 oranında yavaşlatabiliyor.
Washington Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada diyet yapan deneklerden %100'ünde bir bardak suyun bile, gece geç saatlerde açlıktan dolayı duyulan "kazınmaları" tamamen giderdiği görülmüş.
Su eksikliği gündüz duyulan yorgunluğun bir numaralı nedenini oluşturuyor.
Yapılan ön araştırmalar günde 8-10 bardak içilen suyun sırt ve eklem ağrısı çekenlerin %80'inde bu ağrıları ciddi oranda azalttığını ortaya koyuyor.
Vücuttaki su miktarında yalnızca %2 düşüş bile kısa süreli hafızada bulanıklık, temel matematik konusunda ve bilgisayar ekranına odaklanmakta zorluk çekmeye yol açabiliyor. Buna karşılık günde 5 bardak su içilmesi bağırsak kanseri riskini %45 oranında azaltıyor ve ek olarak göğüs kanseri riskini %79, mesane kanseri riskini ise %50 oranında azaltabiliyor.
Her gün içmeniz gerektiği kadar su içiyor musunuz?
>> İnternetten
| Yorumlar |
|
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."
| < Önceki | Sonraki > |
|---|










